З А Р Е Ж Д А Н Е

Режисьорът на „Карай колата ми“ Рюсуке Хамагучи: „Имам амбицията да представя борбата, която жените водят, за да се освободят от оковите”

Режисьорът на „Карай колата ми“ Рюсуке Хамагучи: „Имам амбицията да представя борбата, която жените водят, за да се освободят от оковите”
Името Рюсуке Хамагучи набира все по-голяма популярност не само в академичните кино кръгове, но и и сред любителите на седмото изкуство. Още с дипломния си филм „Страст“ (2008), японският режисьор предизвиква фурор на редица фестивали. Автор е и на документалната поредица „Трилогия за Тохоку“, съвместно с режисьора Ко Сакаи, а премиерата на филма му „Happy hour“ (2015) се състои на фестивала в Локарно. Филмите на Хамагучи са силно повлияни от две емблематични фигури в киното– Алфред Хичкок и Ерик Ромер. Същевременно японският автор има очевидната загриженост да постави филмите си в контекста на съвремието. Филмите му засягат актуални проблеми като представянето на пандемията, но също обръщат внимани на мястото на жените в светa и, както е в „Карай колата ми“, на образа на жената чрез задълбочено изследване на персонажа на една жена лесбийка. По повод излизането на екрана на последния му филм „Случайност и въображение“ (2021) и тъй като току-що спечелия Оскар за най-добър чуждестранен филм „Карай колата ми“, ви представяме интервю на журналиста и кинокритик Бруно Деруисо с най-талантливия японски режисьор на своето поколение – Рюсуке Хамагучи.
Автор Калина Николова

Калина Николова

Завършила образованието си в родната страна на киното – Франция, Калина Николова се занимава активно с гледане на филми и тяхното интерпретиране и анализ. Отразява най-актуалните новини от света на седмото изкуство и театъра в блога на 7arts.