З А Р Е Ж Д А Н Е

 

actor-image
Невена Коканова

Рожденна дата- 1938-12-12

Място на раждане- Дупница, България

Майка ѝ е от австрийска аристократична фамилия Фон Хелденберг, а баща ѝ е офицер от царската армия, служещ в българския корпус в Македония, малко след идването на новата власт през 1947 година е арестуван и пратен като политически затворник в Белене. Образование – актьор по член 54. Започва кариерата си като стажант-актриса на 18 години през 1957 г. в Ямболския драматичен театър, без да има специално образование. Следват Драматичен театър „Рачо Стоянов“, Габрово, Драматичен театър „Сава Огнянов“ в Русе и Сатиричен театър „Алеко Константинов“ (1961-). Невена Коканова изиграва над 50 роли, с които пресъздава едни от най-запомнящите се женски образи в българското кино от самото му създаване до края на XX век. Снима се за пръв път в ролята на Ема във филма „Години за любов“ (1957) на режисьора Янко Янков. Изпълнява ролята на Ирина от екранизацията на романа „Тютюн“ (1962) (реж. Никола Корабов), България/СССР, Жана от „Инспекторът и нощта“ (1963) (реж. Рангел Вълчанов), Лиза от „Крадецът на праскови“ (1964) (реж. Въло Радев), Ана от „Карамбол“ (1966) (реж. Любомир Шарланджиев), Неда от „Отклонение“ (1967) (реж. Гриша Островски), Герда от „С дъх на бадеми“ (1967) (реж. Любомир Шарланджиев), Тинка от „Момчето си отива“ (1972) (реж. Людмил Кирков), учителката в „Най-добрия човек, когото познавам“ (1973), голямата етърва в „Дами канят“ (1980), Боряна в „Опасен чар“ (1984) и много други. През 1969 г. се снима във филма на голямата италианска кинорежисьорка Лилиана Кавани „Галилео Галилей“. Блага Димитрова написва „Отклонение“ специално за нея. Неин съпруг е известният български режисьор Любомир Шарланджиев. Нейният брат Димитър Коканов също е актьор. Коканова умира от рак през 2000 г., на 61 години.

7 Намерено за "nevena-kokanova"
genre-image

По време на Първата световна война във Велико Търново е съставен лагер за военнопленици. Един от пленниците в него е Иво Обретенович – подпоручик от сръбската армия. Случайната му среща с Лиза, съпругата на коменданта, ще отключи любов, след която нищо няма да е същото. По едноименната повест на Емилиян Станев. Прочети още

genre-image

В тих и спокоен провинциален град започва новата учебна година и последната за класа на Ран - чувствителен и начетен младеж, чийто свят е литературата и разказите, които пише. В продавачката Тинка, която той среща в сладкарница „Тинтява“, Ран открива романтичната, платонична любов. Междувременно съученичката му Мариана се опитва да привлече вниманието му. Прочети още

genre-image

Яким Донев е разведен автомобилен инструктор, който успява с лекота да влюби в себе си всяка следваща дама, решила да изкара курсове за шофьор. За него флиртовете са безобидни и незначителни, но жените се оказват готови да променят живота си, за да са с него. Постепенно всички влизат в опасно преследване и стръв за внимание, от което Яким няма да може да изб... Прочети още

genre-image

Годините на Втората Световна война - лекарка, селянин, фокусник и безработен с детето си, споделят едно купе в нощен влак на път за София. Към компанията се присъединяват и двама влюбени и наскоро освободен от затвора комунист. Никой от тях обаче не е подготвен за нагледния урок по солидарност, който ще ги противопостави с появата на английски беглец военноп... Прочети още

genre-image
  • 140 мин

Началото на 30-те години на XX век до края на Втората световна война – граничен период на финансова криза и вътрешно класови противоречия. Частната история на семейство Мореви и двамата братя Борис и Павел се превръща в символ на обществените промени и амбицията към власт и пари. Литературна и кино класика в едно. По едноименния роман на Димитър Димов. Прочети още

genre-image

Продължение на историята за чувствителния Ран от „Момчето си отива“, когато той вече е мъж в зряла възраст и е станал директор на училището в родния си град. В невъзможност да се справи с фалша, интригите и себичността, която среща в средата наоколо, Ран подава оставка и единственият път за него, като че ли е да се върне на село. Прочети още

genre-image

„Светло. Тъмно. Ние сме като фотографите, неразделни с тъмното“. Търсенето на „истината“ отвън е начин за бягство от мрака вътре в самия себе си... Личните страхове и съмнения на един инспектор се оглеждат в криминална история с много заподозрени и една скрита вина. И в живота, и в следствието, и за инспектора, и за жертвата, най-добрият изход е самоприз... Прочети още